فروشگاه گلاب قمصر کاشان

گلاب قمصر کاشان یا عرق گل محمدی، حاصل جوشاندن گلبرگ های تازه گل محمدی و تقطیر بخار آب حاصل از آن است. تولید گلاب قمصر کاشان به روش سنتی و طی فرآیند خاص و با استفاده از تجهیزات مختلفی صورت می‌گیرد. گلاب قمصر کاشان از غلظت مناسب و عطر و بوی شامه‌نوازی برخوردار است. عرضه مستقیم بهترین و باکیفیت‌ترین گلاب توسط فروشگاه گلاب کاشان، موجب شده است، خریداران عمده به سوی این بازارها سوق پیدا کرده و بتوانند محصول را با قیمت واقعی آن خریداری نمایند.

فروشگاه گلاب قمصر کاشان

بهترین زمان برای تولید گلاب قمصر

بهترین زمان برای تولید گلاب قمصر همانطور که می دانید وجود گلستان های پر گل در قمصر کاشان، زمینه را برای گلاب‌گیری از غنچه های گل محمدی، فراهم نموده است. در فصل بهار عطر و بوی این گل‌ها فضای شهر را عطر آگین می نماید. گلبرگ هایی که برای گلاب‌گیری در نظر گرفته شده‌اند، قبل از طلوع آفتاب از ساقه جدا می شوند. هنگام سپیده دم عطر و بوی گل های محمدی بیشتر است.

گل‌های چیده شده همان موقع به کارگاه‌های کوچک و بزرگ گلاب‌گیری انتقال داده شده و عملیات استخراج گلاب از آنان آغاز می شود. میزان معینی گل محمدی با مقداری آب ترکیب شده و در دیگ های مخصوص ریخته می شوند. با روشن شدن اجاق زیر دیگ، ترکیب آب و گلبرگ گل محمدی، به تدریج به نقطه جوش می رسند.

درب این دیگ ها به گونه ای است که از طریق یک لوله مخصوص، بخار آب حاصل شده به دیگ دیگری که در حوضچه آب سرد قرار گرفته، منتقل می شود. با سرد شدن بخار آب، گلاب آماده شده و برای عملیات بسته بندی به قسمت دیگر ارسال می شود. هر چه میزان گلبرگ های گل محمدی بیشتر و مقدار آب کمتر باشد، گلاب خالص تر خواهد بود.

گلاب بدست آمده می تواند به صورت دو آتیشه یا سه آتیشه نیز تهیه گردد. در تهیه گلاب دو آتیشه به جای آب، از گلاب استفاده می شود. گلاب سه آتیشه نیز حاصل جوشاندن گلبرگ های گل محمدی با گلاب دو آتیشه است. این محصول غلظت بالایی داشته و عطر و بوی آن بسیار مطبوع و دل‌انگیز است.

اهمیت بسته بندی گلاب برای حفظ عطر و بو

اهمیت بسته بندی گلاب برای حفظ عطر و بو گلاب خالص و ناب دارای عطر و بوی بی‌‌نظیری است. این گلاب اگر در شرایط مناسبی نگهداری شود، ماندگاری بالایی داشته و تا یک سال، عطر و بو و همچنین خواص خود را حفظ می نماید. بر همین اساس به شرایط نگهداری این محصول باید دقت و توجه بیشتری شود.

بهتر است گلاب در ظرف های شیشه‌ای در بسته نگهداری شود. طوری که هوا نتواند به داخل آن نفوذ پیدا کند. البته امروزه برای حمل و نقل آسان‌تر این محصول، گلاب را در بطری های پلاستیکی نیز بسته‌بندی می کنند. با بسته بندی مناسب گلاب، عطر و بوی آن از بین نخواهد رفت.

شرکت صادرات گلاب قمصر کاشان

شرکت صادرات گلاب قمصر کاشان از گلاب در صنایع مختلف غذایی، دارویی و بهداشتی استفاده می شود. پزشکان طب سنتی نیز مصرف گلاب را برای درمان یا پیشگیری از برخی بیماری‌ها توصیه می‌نمایند. همین امر موجب شده است که تقاضا برای خرید گلاب خالص و ناب قمصر کاشان، بالا رود. گلاب قمصر کاشان نه تنها در بازارهای داخلی طرفداران زیادی دارد، بلکه این محصول در بازارهای خارجی نیز مشتریان خاصی پیدا کرده است.

شرکت صادرات گلاب قمصر کاشان، در زمینه عرضه این محصول به بازارهای خارجی فعالیت می کند. این شرکت، گلاب را در بسته بندی های شیک و فانتزی روانه آن سوی مرزها کرده و در قبال آن ارز خارجی قابل توجهی را وارد کشورمان می کند. صادرات گلاب به کشورهای همسایه و برخی کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد.

صادرات این محصول درآمدزایی مطلوبی برای تولیدکنندگان گلاب داشته و آنان را به تولید بیشتر و باکیفیت‌تر این محصول، تشویق نموده است. شرکت صادراتی گلاب قمصر کاشان نیز از تجارت این محصول راضی است. این شرکت با خرید ارزان قیمت گلاب درجه یک و فروش آن در بازارهای خارجی، تجارت پرسودی را برای خود رقم زده است.